Mer mysko minnesreflektioner

Sitter och försöker relatera till den kontext i vilken jag existerar. Särskilt min japanska sida, mitt lilla hov, och allt det där. Vet att jag greppar efter halmstrån. Rotar i det förflutna. Men det är viktiga saker för mig, mycket av min identitet hänger på det, och jag har liksom ingen annan koppling till det. Försöker tolka händelser främst från år 2011.

Tror det var julen 2011 min familj hade ordnat ett lite större och mer samlat firande än vanligt; fick presenter av personer jag annars inte brukar få av. Vet inte, men jag har en känsla av att det var mitt lilla hov som hade något projekt om att etablera mig i Sverige permanent. De hade tidigare inställningen att de ville övertyga mig om att omlokalisera till Japan som de hade gett upp. Det var också då jag fick en påse Kejsarens Blomma, så känner att jag har skäl att tro det. Minnena hade då redan börjat komma tillbaka men de visste det inte.

Ungefär vid tiden jag flyttade dit jag bor nu, april 2011, höll mamma på att tjata om någon hund. Varade ett par veckor. Kunde alltså få den där hunden aldeles gratis, bara massa tid, energi, hundfoder et cetera att investera. Och jag är verkligen, verkligen, inte hundmänniska. Funderat på om det också var relaterat till hovet. Menar, det var mig det tjatades på, inte mina bröder till exempel. Och mamma och pappa verkade själva helt ointresserade av saken för egen del.

De hade tidigare nämnt att sådana små hundar var populära i prinsesskretsar, och om jag inte missförstått det hela var det där trollet hundmänniska. Så mycket tyder på att mitt lilla hov kan varit inblandade. Bara det att de som vanligt missat med att räkna med att det skulle vara en jag inblandad där någonstans också.

Har också ett minne av att jag mottog en påse kläder där någon gång också. Inget jag har kvar så jag kan verkligen ha fel. Det var alls inget speciellt i klädväg, inte för att jag tittade igenom det men såg ut att vara riktigt trist. Tänkte att om jag blir lite mer engagerad i sådant någon gång kanske jag kunde göra något av det. Men ska som sagt inte säga med säkerhet att påsen faktiskt dök upp, och jag har inga minnen alls av hur den försvann igen. I garderoben är ungefär hälften gamla presenter från gymnasietiden och frammåt, och andra hälften några påsar jag fick genom mina boendestöd.

Har börjat spela en massa Skyrim igen. Får ibland när jag spelar det en oerhört stark känsla av att jag pratat om betydande delar av inehållet med någon innan det ens var släppt. Mest lösrykta småsaker. Tror lite det kan varit relaterat till ett visst fan av Oblivion jag hade lite kontakt med på gymnasiet. Fastnade för Skyrim till stor del just på grund av det där. De tidigare spelen är inget jag tänker ge mig på, har lite svårt att stå ut med förstapersonsvy.

Kommentera

