Lite mer otur i småsakerna.

Märkt att jag får konstiga utslag på benen när jag använder mina nya leggings. De är gjorda på plast och bomull, och det är jag inte alergisk mot. Ett par möjliga scenarion finns nog. Kan vara så att damm från mina fötter fastnar i dem när jag tar på dem, och jag är alergisk mot dammkvalster. En annan förklaring kan vara att det är mer insekter nu och det faktiskt är insektsbett. Eller så är det min ovana att gå i hög växtlighet, att jag blir attackerad av nässlor. Använder de mycket mer än strumpbyxorna nu, som jag använde mer i våras, men då var det inte lika mycket av varken insekter eller nässlor.

Fick idag hemska skavsår på tårna av mina nya skor. Hade den första tiden inga problem med de skorna alls, det var typ de bästa skorna jag gett mig på. Nu, efter att jag gått in dem ett par veckor, har jag börjat få skavsår både baktill och på tårna. Är nog något bred i fötterna, så när jag går in dem pressar jag ut dem lite åt sidorna, och då blir de kanske lite lägre och kortare och utsätter på så vis hälen och tårna för press. Känns inte helt lyckat.

Beställt ny mat till imorgon. Ersätter mina farliga havregryn med nya, ordentliga, verifierat ofarliga, sådana. Känner lite att jag haft lite allmän otur. Tekokare som pajjar, skor som bråkar, farliga havregryn. Mycket på en gång.

Kommentera

