Mat, och tekokare

Känner mig konstig i magen och gjort av och till ett par dagar. Har ont och är lite uppsväld. Kom på att det nog är havregrynen. Börjat äta gröt i brist på fil hemma. De är uppenbarligen inte riktigt så rena som jag hoppats. Avskyr att slänga mat men får väl göra det ändå, är det vete iblandat är det bättre att jag inte äter alls än att jag äter av dem.

Tekokaren gav upp slutgiltigt idag. Så nu har jag kokat tevatten på spisen. Lade en beställning på en ny tekokare, och en hårddisk på Webbhallen. Tror den nya vattenkokaren är riktigt dålig, men den var i lager och det var samma märke som den jag har. Prisklassen var ett par snäpp för låg så jag oroar mig över huruvida den överlever att användas flera gånger om dagen.

Hade tänkt att försöka skjuta upp matbeställningen till nästa vecka, men utan frukostar vet jag inte hur det går. Beställer nog imorgon för leverans på fredag. Och aldrig mer havregryn som inte är garanterat rena. Märker inte på en gång att det är något fel, men såhär ett par dagar på grötfrukost gör det skillnad. Stor skillnad. Får informera mina föräldrar om denna nya policy så att de också får följa.

Snodde två små squashar från mammas land idag. Mamma och pappa är på semester så jag snor skörden. Tror jag kommer äta upp den ena imorgon, den andra vet jag inte säkert, men antagligen i helgen.

Kommentera

