Fler små bilder från mitt filigenkänningsprogram

Jag har allt annat än ordning på mina filer. Körde mitt lilla program som skapar små bilder av filer och jag får upp en liten bild för varje fil som ligger där. En av bilderna, baserad på en fil som heter difftest1 ser ut såhär:
difftest1.icon
Lite smått oförklarligt. Har antagligen lagt den där filen där någon gång av något skäl, kan bara inte klura ut när eller varför. Den visar däremot tydligt att mitt lilla program fungerar precis som tänkt.

Programmet kan numera ge vackra representerande bilder av det mesta, men jag har fortfarande svårt att klura ut det där med bilder.
main.c.icon
En bild av källkoden till min lillebrors minröjarklon.
build.icon
Och en bild av den körbara filen.

Lyckas göra så fina bilder av filerna.

De flesta filer skapar ett mönster som går att lära sig känna igen. Men det verkar som att det är svårt att skilja på olika komprimeringsalgoritmer, däremot brukar innehåller slå igenom på varierande sätt.

Kommentera

