Inlägg #566

Ska vara sådär tråkigt jobbig och skriva om mitt lilla hov igen. Gör alltså annat än att tänka på dem i vanliga fall. Det där programmeringsprojektet igår. Idag har jag försökt få Dwarf Fortress att fungera men det slutade med bristande kompatibilitet mellan lipng och zlib — använder en något experimentell variant av 32-bitars stöd i Gentoo. Det tekniska kan vara kul och intressant, och det kan vara väldigt tidskrävande.

Har diskuterat det där med att flytta en del, och jag tror det kommer bli av faktiskt, troligen senare i år. Mitt personliga ombud har pratat en del om Kungsör, lägre priser och bättre bostadskö; och efter att jag är färdig med operationerna är jag faktiskt inte längre beroende av Stockholm på samma sätt. Skulle kunna bli så, tror av magiska skäl jag inte tänker ange att mitt lilla hov kan tänkas vara med på noterna.

Fått en känsla av att hovet genom deras sammarbete med Google lyckats se till att jag får se en del gamla musikvideor. Riktigt gamla. Mer specifikt sådana min biologiska pappa spelade upp för mig på en portabel videobandspelare när jag var liten. Tror det för att dessa videor triggar ganska starka känslor hos mig. Kan inte minnas den faktiska händelsen när jag fick de uppspelade, men känslorna. Det verkar som att det är utpräglat positiva minnen jag har från den tiden, vilket glädjer mig — verkar som att jag blev behandlad väl, och alla mina jobbiga minnen är mer sentida. Är på många sätt väldigt glad att jag får se dessa igen.

Lämna en kommentar