En massa jobbiga buggar…

Får be om ursäkt om det förra inlägget. Det var längre egentligen, gick igenom flera olika saker. Men. WordPress har ”uppdaterat” igen. Och denna webbapp är buggig, så pass buggig att den ligger nära att vara oanvändbar. Har alltid varit. Så såhär precis efter en uppdatering kan det vara svårt att vet vilka buggar man kommer springa in i. Att den skulle ta bort allt av inlägget utom de två första styckerna var inte direkt något jag kunde föreställa mig.

Inte sparat, inte säkerhetskopierat, ingenting. Uppätet av en buggig webbapp. Avskyr webbappar. Generellt.

Det här inlägget skriver jag lokalt i ett riktigt program lokalt på min dator för att se till att det inte försvinner i en liten buggstorm.

Detta sagt. Har provat lillebrors minröjarklon idag. Inklusive ritat fraktaler med den. Den fungerade bra. Den är väldigt rigoröst testad; för sådant tycker lillebror är viktigt. Borde kanske ladda upp en skärmdump eller så. Eller ordna nytt färgtema i rosa och gult.

Har funderat vidare på vad som faktiskt hände i måndags. Bestämt mig för att det nog var ganska odramatiskt. Mitt lilla hov försöker utsätta mig för någon exponeringsbehandling. Så när jag säger att jag inte är bekväm med det så avbryter de tillfälligt och saktar ned. Med nödvändighet så. Tror att både de och jag har lite brottom med det här projektet, vilket innebär en risk att vi pajjar mer än vi bygger upp.

Får vara för idag. Får se hur vi kan gå vidare.

Kommentera

