Inlägg #560

I måndags hände något som fick mitt lilla hov att kraftigt förändra något. Vet inte precis vad de förändrade. Inte annat än vad förändringen hade för effekt på vad de försöker utsätta mig för. Vet inte varför de gjorde det. Om det kan ha varit något jag sagt eller gjort. Eller om de kom på det av andra skäl. Känner att jag inte vet var jag har dem. Självfallet får andra människor göra vad de vill. Men här handlar det ändå om mina pengar, mina resurser, och så vidare. Och under dessa omständigheter känner jag mig verkligen inte bekväm med att inte veta något alls om deras verksamhet.

Trodde jag fått en bild av vad de höll på med. Och så lade de ned den saken. Snabbt gick det. Gissar på att de fick en helt annan respons än den de sökte. Förstår inte varför de håller på. Kommer på något och bestämmer sig i förväg för hur jag ska reagera. Hur ska jag kunna gissa? Varje gång jag inte beter mig som de förväntat sig så skjuter de upp idén att faktiskt prata med mig. Har verkligen ingen aning om hur jag ska göra. Hur jag ska förhålla mig till hela grejjen.

Vill de smyga sig in i mitt liv utan att jag märker det tycker jag att de kan börja med att lägga ned den stora neonröda namnskylten, som ett första steg. De förklarade många av sina metoder för mig när jag var yngre. Även om mina minnen kanske inte alltid är direkt tillgängliga, blir de det när jag blir tydligt och konkret påmind. Nu vill jag inte att de gömmer sig, trevligt att jag kan se dem, det är trots allt ganska creepy att förfölja mig dygnet runt, och då kanske den där skylten kan ha sina användningsområden. Nu pratar jag inte om de rena säkerhetsarbetarna. Det är de som försöker påverka mig som är transparenta.

När femtioelva människor från alla olika delar i mitt liv synkront försöker påverka mig åt samma håll, eller till och med på samma sätt, blir det ganska uppenbart. De kommer plötsligt, synkront, och utan föregående trender åt det hållet. Och kanske än tydligare, de försvinner, plötsligt och synkront, när de ger upp.

Kommentera

