Inlägg #555

Tänker skriva om mitt lilla hov igen, som vanligt. Så inget att bry sig om…, typ.

Har en förhoppning om att de har gjort tillräckligt många personlighetstester på mig nu för att jag ska slippa att de överentusiastiskt drar igång divers projekt. Har som sagt inget emot idén att skapar en bubbla, en egen liten värld, åt mig i sig. Det är det att de försöker göra det trots att de inte är kapabla till det. De blir överentusiastiska, fantiserar ihop saker om mig, och förväntar sig sedan att jag ska bli lika entusiastisk. Och så kollapsar det. Är tämligen härdad numera. Så länge jag vill leva livet ganska anspråkslöst, och i låg takt, så kommer deras projekt också misslyckas. Projekten går ofta åt det överdådiga hållet. Och alltid åt det fartigare.

Vet inte vad det är som förvirrar dem så. Kanske är det för att jag inte säger ifrån så fort någon har fel om mig. Men jag är glad bara att någon tänkt extra på mig, helt oavsett de har rätt eller inte. Är dessutom dålig på att säga ifrån om jag finner det jobbigt, utan går oftast bara ifrån. Brukar tänka att andra inte på något sätt har något ansvar att läsa mina tankar eller förstå precis allt om mig, så sålänge de inte får mig att känna mig obekväm låter jag saker passera. Och får de mig att känna mig obekväm vill jag inte gärna påpeka heller, de får väl göra sina saker på sitt sätt, men jag behöver inte delta, därför går jag ifrån. Det blir lite komplicerat i och med att jag inte särskiljer på mitt lilla hov från andra människor, utan behandlar även de jag misstänker är inblandade på samma sätt. Kan förstå att det kan göra det svårt för hovet att testa om de har fel om något de fantiserat ihop om mig.

Tror de gjorde ett personlighetstest på mig igår, på hur bra jag är på att låta saker passera. Tror de fick ett resultat som var väldigt annorlunda än de väntat sig. Har många många år av träning bakom mig, så jag brukar klara det. Det här att jag bråkar med hovet är ett val jag gjort, försöker hjälpa dem på rätt bana. Hade kunna låta alla deras dumheter gå förbi, men jag vet av erfarenhet att jag inte skulle få ut något av det. Därför väljer jag att skriva vad jag tänker och tycker istället.

Kan avsluta med att avslöja att det var det där trollet som tyckte det verkade som en kul idé att titta upp folks kjolar, inte jag. Är verkligen inte intresserad och jag kommer även i fortsättningen aktivt att välja bort bildströmmar och liknande där sådant förekommer. Även gällande tecknade figurer. Vill jag titta på halvnakna människor från sexualiserande vinklar bör dessa människor vara män, av lätt förstådda skäl, och det kanske inte är något jag behöver syssla med på stan, om alls. Förstår att detta är lite av ett nytt projekt hovet fantiserat ihop, så jag kan kanske inte kan göra så mycket förrän de ser det hela kollapsa, men ändå, kan försöka påminna dem ändå.

Verkar lite som att hovet försökt hitta en pojkvän till mig. Vet inte hur bra de lyckats, men de verkar ärligt talat inte ha helt fel. Svårt att avgöra dock. Får väl se hur det går. Är mycket possitivt inställd till idén att skaffa pojkvän, det är inte vad jag diskuterar här, har bara en lite smått uppgiven inställning till hovets förmåga att hjälpa till.

Kommentera

