Inlägg #550

Tänker diskutera mitt lilla hov igen. Blir nog inget läskigt den här gången. Kanske till och med slätar över mina tidigare attacker lite. Fick det diskuterat med mig förut, att det kanske inte är en bra idé att attackera hovet, många år sedan nu. Poängen var väl den att jag är ganska beroende av dem och att ersätta dem är på många sätt en jobbig process, i synnerhet om jag uppvisat ett aggresivt sätt att behandla dem på. Att många vill jobba med prinsessan förstår jag, att de flesta blir mindre pigga på det om prinsessan i fråga gjort sig känd för att attackera sin hovpersonal förstår jag också.

Kanske av dessa skäl jag vill försöka vara petig med att påpeka att det är de som varit formellt ansvariga, eller konkret inblandade, i att blanda ihop mig med trollet, jag inte vill ha med att göra. Vet att jag måste specifisera det så, annars skulle jag riskera att de började backa upp för varandra och påstå att det var allas fel och därför kan ingen ta på sig ansvaret. Om det nu är allas fel kan jag personligen tycka att det är rimligt att rotera hela personalstyrkan. Vill samtidigt inte kasta ut kompetent personal i onödan. Och mina nerver skulle knappast klara att de som varit mer direkt inblandade fortsätter att ha konkret makt över hur jag lever mitt liv.

Har försökt mitt bästa att inte eskalera den här konflikten mer än nödvändigt. Men samtidigt inte låta den här skiten gå. Och med de känslostormar jag haft har det varit en omöjlig balansgång. Så nu sitteŕ jag och hoppas på, att de har integritet nog att låta mina stormar gå och inte ta åt sig om de aldrig gjort mig illa, och likaså integritet nog att stå upp för vad de faktiskt ställt till med. Är medveten om att jag måste låta alla inblandade göra misstag. Lovar att göra mitt bästa för att ha överseende med misstag, eller till och med uppmuntra dem, så länge ingen kommer i kläm under processen — det är inte helt lätt just nu bara, det sätter igång ganska dramatiska associationsbanor i min hjärna.

Får avsulta med att tacka hovet för att de står ut med mig, och gör sitt bästa. Även om det inte alltid blivit så bra.

Kommentera

