En hemsk fiskpudding

Har precis ätit en stor fiskpudding som jag gjort. Den smakade hemskt. Gjorde den på strömming, allt var väl genomtänkt, när jag satte mig och åt den visade det sig att fisken hade surnat. Bäst före i september. Kan knappast slänga mat, försöker vara försiktig med pengarna. Fisken hade jag kunnat slänga om jag vetat att den var dålig, men när jag gjort en hel pudding på den så går det inte. Får jag inte kväljningar av maten äter jag upp den. Gissar på att det hade varit gottigt på precis samma recept fast med fin fisk. Det var fisk jag fick med en felleverans, så jag har inte ens betalat för den.

Byter ämne.

Med tanke på hur hemska attityder det där trollet verkar ha haft så skulle jag anta att hen lyckats alienera massa människor för mig, som tidigare arbetat för mitt lilla hov. I och med att de ogillade trollets sätt och attityder kanske det kan vara värt att se över om de vill komma tillbaka. Menar, de har i så fall något gemensamt med mig, och jag har trots allt väldigt specifikt velat kasta ut folk för att de var beredda på att ställa upp på trollets idéer. Så de som tydligt visat att de inte är beredda på det borde alltså kunna tas in i laget igen, och det att de valde att lämna över just den saken är jag klart beredd att betrakta som särskilt meriterande. Det räcker med att någon enstaka som gjort så tas in, bara så att jag vet att det sitter någon med som inte är beredd att acceptera sådant, skulle lugna mina nerver ganska mycket.

Kommentera

