Inlägg #546

Får väl prata om mitt lilla hov igen, blir en hel del, och när jag inte har något att säga om dem skriver jag inget alls. Mitt liv är på många sätt ganska innehållslöst.

Tror att de försöker dra runt i sportbilar i min närhet numera. Vet inte varför. Tror att de pratat om syftet med det någon gång för ett decenium eller så sedan. Får bara inte upp något minne av vad det var. Lyssnade kanske inte när jag fick det avslöjat för mig. Tycker det är mycket onödigt av dem. Precis som med helikopterprojekt känner jag mig mest sviken och frustrerad. Frustrerad över att vad jag försöker säga dem inte går fram; besviken över att de inte ens verkar försöka. Självfallet får de köpa sportbilar för egna pengar och dra runt med hur mycket de vill, utgår från att de får proportionerligt betalt för att behöva stå ut med prinsessan. Men vad jag ser när de gör sådant här, är att de tagit av min hemliga hög med pengar, som de undanhåller från mig, för att åka runt och skryta över att de har ett ekonomiskt handlingutrymme som ligger utanför min begreppsvärld.

Så precis som med helikopterprojektet skulle jag vilja be dem att bädda in den där sportbilen i förskingringsmålet. De som köper sådana grejer får personligen ansvara för omkostnaderna. Ser inga som helst skäl till varför jag ska finansiera hovpersonalens personliga leksaker. Oavsett dessa är helikopterturer eller sportbilar. Och så länge mitt uttryckliga förbud mot att köpa leksaker och annat överflödigt åt mig kvarstår, och grejjerna heller inte är nödvändiga för arbetet de försöker utföra, så är det enda rimliga att de finansierar dessa grejjer med egna pengar.

Det arbete de har i uppdrag att utföra är 1.) ta hand om mina pengar, och 2.) ta hand om min personliga säkerhet. Vad gäller annat, som att försöka skaffa pojkvän åt mig, eller upprätthålla en bubbla, är kanske rimliga saker som behöver göras, men kravet att jag ska få prata med dem och reda ut missförstånd först kvarstår. Och jag kommer att se till att allt som gjorts som inte är relaterat till dessa två punkter för mina pengar betalas tillbaka, om det så innebär att hela personalstyrkan sätts i personlig konkurs. Är visserliggen beredd att göra undantag. Helikoptrar och sportbilar ingår inte bland undantagen.

Bland de undantag jag är beredd att erkänna är till exmepel någon hemlig släckting som fått sin högskoleutbildning finasierad (själv skulle jag aldrig en tagit emot hens egna hög med pengar, utan ser det som det rimliga att den betalas tillbaka i helhet; den skänktes antagligen till mig under falsk förespegling vilket som). Eller att halva högen gick till en lite speciell fond. Är beredd att gå igenom posterna för att se vilka jag kan släppa igenom.

Vad jag inte förstår med hovet är det att de vet att jag har den här inställningen, har uttryckt det många gånger. Och de vet att om jag bestämt mig för något så håller jag på det. Och ändå, ändå fortsätter de med det här tramset. Det spelar liksom ingen roll vad för försvar för deras dumheter de tänker dra fram, jag kommer skita fullständigt i det.

Okej, får sluta med att tacka för att jag får häva ur mig den här frustrationen. Vet, rent intellektuellt, att hovet har egen finansiering och inte lever på mina pengar. Så det finns liksom inget att kräva tillbaka i den meningen. Det känns bara så frustrerande att se hur pengarna går till saker jag inte bryr mig ett skvatt om. Utgår från att de pengarna inte är menade som inkomst åt prinsessan, utan för att sköta om prinsessan; och i så fall är mina attacker helt meningslösa i juridisk mening. Men kanske kan få en liten hög i kränkningsersättning för varje dag de undanhållt min pengahög från mig.

Kommentera

