Ska försöka ta mig igenom ett bostadsbyte snart

Kollade på det där med att skaffa ny lägenhet. Kötiderna verkar vara två år mer än jag har. Går kanske hitta någon väg runt i och för sig, men tror det lättaste är att jag tar över det kontrakt jag har och sedan byter. Fick fakturan på hyran, den första med årets höjning, idag. 6111 kr. Det fungerar inte riktigt med den inkomst jag har idag.

Tycker själv att mitt lilla hov kan ställa upp med att hålla mig flytande tills att de kan flytta mig. Tror att de vill ha mig till Japan, och så länge jag kan ha regelbunden kontakt med ett socialt nätverk av människor som är viktiga för mig, är det där med geografi mindre viktigt. Förstår att jag med de senaste fyra inläggen eller så släppte ytterliggare en bomb, förstörde deras planer och så.

Det är hovet, som med deras mindre konstruktiva sätt att behandla mig på, som sett till att jag inte kan få en egen inkomst; utan tvingas lita på Försäkringskassan. De har fortfarande inte hittat ett konstruktivt sätt att göra saker på. Och när jag såhär konkret ber dem om hjälp så skiter de i det. Även om jag så ber de hjälpa mig lösa en situation de själva bidragit till att jag hamnat i.

Får byta ämne lite magiskt. Träffade psykiatrin förra veckan. Förra gången jag var där så träffade jag en herre ett par våningar under receptionen. Journalanteckningen från det besöket var skrivet på en kvinna med kontor på samma våning som receptionen. Skulle kunna ha varit något rörigt som hänt på avdelningen, men skulle nästan gissa på att herren jag mötte förra året var ditsatt av mitt lilla hov. Problemet i sammanhanget är att jag har lite svårt att öppna upp inför okända människor, har svårt att lita på andra. Annars tror jag det kan ha varit rätt tänkt, sätta mig att prata med en psykiater om de besvär jag brukar skriva om här på bloggen och få det prydligt diagnosticerat. Kanske kan få tips på hur jag kan hantera det på ett konstruktivt sätt då också. Men då behöver jag dessvärre lära känna psykiatrikern i fråga först, klarar inte att börja pladdra om dessa saker med någon för mig okänd rakt upp och ned.

Får väl fortsätta sura för mig själv, över att mitt lilla hov i onödan sätter massa press på mig. De vet att jag är stresskänslig, och skulle jag kunna veta att jag kan bo kvar tills dess att de kan ordna något åt mig skulle det underlätta mycket. Vill egentligen inte flytta just nu, tycker mig bara inte ha råd att bo kvar.

Kommentera

