Ett litet tråkigt vardagsinlägg. Om vikt, kläder och jordgubbar.

Det blir idag ett alldagligt inlägg om alldagliga saker. Alltså knappast sådär spännande som några av mina andra.

Börjar med att säga att pappa igår frågade om jag gått ned i vikt. Väger fortfarande 65 kg och lär fortsätta göra det. Tycker till skillnad från honom att ett BMI på 20,3 är alldeles lagom och tänker inte hoppa på hans idé att gå upp 12 kg — inte för att det skulle vara någon fara med att göra så utan för att jag trivs bra som jag är. Vet inte om jag bryr mig så mycket om pappas åsikt om hur jag ser ut, detta är i sammanhanget en rent estetiskt fråga. Och som jag skrivit förut så har jag inget emot om jag ser lite ömtålig ut och pinnig form hjälper med det, pappas kommentar närmast bekräftar att jag lyckats.*

Tänker se över möjligheterna att handla kläder. Behöver lite mer mariginaler ekonomiskt och borde sedan kunna börja leta. Mitt boendestöd kom med förslaget att skaffa kontaktperson och det kanske inte är helt fel tänkt. Har sett en hel del storblommigt i en stil jag tycker ser bra ut. Tänker förstås blanda ihop saker villt och göra på mitt eget sätt, men det är en annan sak.

Tittat i balkonglådorna på jordgubbarna, de är inte mogna än men redan hårt angripna av något. Vet inte vad. Några gubbar blir det nog inte utan de kommer vara uppätna innan de är dags att plocka.

* För att prata om intressantare aspekter. Om mitt lilla hov vill få mig att gå upp i vikt så kan jag tänka mig överväga saken. Inget jag tänker sura över. Men då får de stå för tårtorna.

Kommentera

