Ett förbud mot allt utom te, blommor, och stillsamma samtal

Tänker skriva om mitt lilla hov igen, vet att jag kanske inte ska dömma ut vad de gör nu bara för att de hanterat saker oriktigt historiskt. Helikopterprojektet var åtminstone mindre katastrofalt än arbetssökarprojektet de hade innan. Gissar på att nästa meningslösa projekt de drar igång kommer skapa än mer friktion, inte för att de är längre från mig, utan för att de når närmare mig. Gällande arbetssökarprojektet blev det inte mycket friktion helt enkelt för att jag inte var konkret inblandad. Med helikopterprojektet var jag mer inblandad men höll fortfarande ett visst avstånd. Med ett mindre avstånd riskerar vi mer friktion.

Det här med prinsessande känns lite som att vara satt att spela huvudrollen i större teateruppsättning, och de missat ge mig manuset. Hela tiden avviker jag från deras förväntningar helt enkelt för att jag inte har koll på dessa, och varje gång så sker blir de besvikna på mig. På sätt och vis behandlar jag dem på samma sätt tillbaka, blir besviken på dem när de inte gör som jag förväntar mig. Å andra sidan så försöker jag uttrycka mina förväntningar på bloggen, vet inte om det når fram bara.

Finns en annan viktig skillnad mellan arbetssökarprojektet och helikopterprojektet. Arbetssökandet tjatade dem om i månader och jag vägrade delta och sade ifrån, först när jag klargjorde att jag inte var det där trollet gav de äntligen upp projektet. Helikopterprojektet kunde jag inte enkelt avbryta på det sättet, det blev rent nödvändigt att jag triggade dumheterna och sedan inte följde deras manuskript för att få de att erkänna att de hade fel. Hade jag inte gett mig på att trigga projektet hade de fortsatt tjata på mig tills de nått fram, och först sedan hade de märkt att de gjort en felbedömning.

Kommer förstås inte nå fram med vad jag skriver på bloggen nu heller. De kommer fantisera ihop en ny rollfigur de vill att jag ska spela, och vi kommer få en än intensivare krock mellan fantasi och verklighet. I och med att jag inte vet vad de fantiserar ihop kan jag förstås heller inte peka ut vad som är fel. Skrev i samband med att jag tog avstånd från trollet en liten lista på saker jag inte uppskattar, tänker inte lägga till helikoptrar eller programmering på den listan helt enkelt för att dessa saker har praktiska användningsområden.

Vill själv närvara på de möten där de planerar saker, inte så att jag ogillar överraskningar, de är bara inte så bra på att förutspå vad jag kan tänkas uppskatta. Skrev för inte så länge sedan vad jag skulle göra om jag fick tillgång till den där högen med pengar, så det är inte så att inte vet vad jag vill. Vad jag absolut inte vill vara med om är flådiga lyxpartyn, sådana där saker som vissa filurer i den offentliga sektorn kritiseras för när de gör för skattepengar; och helikopterprojektet upplevde jag hade en sådan touch. Kan förbjuda spex och lära-kännalekar också. Eller allt utom te, blommor, och stillsamma samtal.

Kommentera

