Att definiera mig själv, trimma min livsberättelse

Har följt nyheterna idag för att se hur det blev med det där valet. Piratpartiet fick 2,2%, känns trist, jag är lite av en kärnväljare. Feministerna gick det bättre för, trevligt att de syns; tycker att de är lite onödigt auktoritära i sin politik själv men de utgör en röst som behöver bli hörd. I övrigt får jag vänta någon vecka på det exakta resultatet innan det blir intressant, när de delar upp sig i partigrupper och jag börjar få djupare analyser i Twitterflödet.

Annars finns det nog saker jag väntat lite med att skriva om jag tänkte klämma in. I lördags när jag var inne i stan lade jag märke till hur nuvarande modetrender faktiskt ser ut på folk, får lite av en känsla av att hovet nog ändå kan tänkas ha betydande inflytande. Min syster hade skaffat sig en lång kjol av det slag som plötsligt blivit inne (såg inget av det en vecka tidigare), kanske ska se över min egen budget. Vill inte gärna riskera att jag ser för modeintresserad ut heller, får försöka hitta en lösning för att göra ett litet men uppenbart fel.

I det mesta av mitt liv så lägger jag en svag japansk touch på allt. Det är avsiktligt. Har lite varma känslor för Japan. Kanske kan göras i klädstil också och i Stockholm är det alltid New York som är mest trendigt av allt. Betraktar den där lilla japanska touchen som mitt ansvar som prinsessa, måste finnas överallt, behöver inte vara stor men får gärna vara uppenbar. Tänker verkligen för mycket runt sådana här saker.

Har ansträngd ekonomi för tillfället. Massor med extra utgifter. Ska jag handla kläder blir det än värre. Så skiter i det. Gammalt, slitet, och ute ser nördigt ut och det är ju bra. Lyckas jag kombinera det med en asiatisk touch så blir det ytterliggare nördigt. Av något själv jag inte riktigt greppat så ses tycke för östasiatiska kulturer som en nördgrej; medan motsvarande intresse för amerikansk kultur är närmast tidlöst hippt och trendigt. Så jag som har varma känslor för japansk kultur och en något kylig attityd till amerikansk är således nörd.

Ska försöka ta mig i säng nu, får fortsätta skriva om mina tankar kring trimmandet av min livsberättelse någon annan gång.

2 responses to “Att definiera mig själv, trimma min livsberättelse

  1. sonja

    Ett tips om du behöver lite extra pengar kan du alltid tittar runt hemma om det finns något som du inte längre behöver. Det kan du sälja på nätet, det finns sidor som är gratis, http://citiboard.se/ , så det kostar dig inget att lägga upp något. Ett tips bara!

    • Har inget att sälja på det sättet, har aldrig haft särskilt stora marginaler och jag är ganska bra på att veta vad jag tänker använda. Men tack för tipset ändå. ^.^

Kommentera

