Inlägg #510

Det första jag skriver idag blir gällande förra inlägget. Menar inte att jag känner skadeglädje över att ge extra jobb åt diplomater eller andra. Menar heller inte att jag ser fram en komplex och tidskrävande domstolsprocess i föreställningen att det skulle vara roligt. Förra inlägget var ett uttryck för fruktansvärt torr sarkasm. Denna torra humor är inte ny, så om mitt lilla hov missat den skulle jag rekommendera dem att gissa vad jag menat med att jag kanske inte alltid är seriös med allt jag skriver. Brukar undvika att skriva direkta osanningar; men försöker hålla en mindre tung ton på bloggen, med min egen torra humor.

Trodde inte jag skulle behöva säga att det finns en risk att allt de någonsin trott om mig är fel fler gånger. Det här kan vara ytterliggare en gång. Verkar inträffa med jämna mellanrum. Om de nu är så bra på att förstå sig på människor som de utgett sig för att vara så förstår jag inte varför de verkar misslyckas hela tiden. Just sarkasm gör sig förstås inte alltid bra i text, och torr sarkasm kan antagligen vara än klurigare — själv brukar jag dock tycka att mina inlägg är träffsäkra när jag går tillbaka efteråt och läser dem. Men även om jag är den absolut enda som tycker att min humor är kul så ska som sagt det mesta ändå vara rimligt riktigt.

Blev igår informerad om att mitt boendestöd kunnat identifiera mig som punktlig på basis av att jag varit rimligt förberedd den handfull gånger han kommit att hämta upp mig för att vi ska iväg någonstans. Brukar komma sent till någonting ett par gånger per månad, senast idag var jag tio minuter sen till diatermin, men det räknas tydligen inte för att jag aldrig var sen under just det lilla urval av gånger han extrapolerade från. Det kan i och för sig vara så att jag har ganska hög standard för punktlighet, men som jag inte klarar att leva upp till.

 

Kommentera

