Inlägg #508

En sak som apropå förra inlägget är värt att nämna. Skrev att jag utgår från att mitt lilla hov tagit väl hand om mina ekonomiska tillgångar. Det gör jag. Men skulle så inte vara fallet så kommer jag se det som att de inte arbetat för mig alls, utan mot. Mitt lilla arvs storlek var om jag förstått det rätt ungefär 14 miljarder; med ränta borde det ha växt till minst 19 idag räknat på 16 år och en ränta motsvarande inflationsmålet. Bad de förvalta pengarna så det ska inte varit något problem att klara. Har de inte lyckats så är jag beredd att dra det rättsligt, utgår från att jag ska slippa ändå, men känner att är jag inte hård får jag inte slut på det här tramset. Har de inte arbetat för mig på dessa 16 år borde jag rimligen kunna hämta ut arvet nu och hovet får själva ta ansvar för deras förvirrade yrande därimellan.

Notera att detta var min ursprungliga plan, att se till att min familj inte fick tillgång till pengarna och sedan plocka ut dem när jag blev myndig — ingen ny idé — att det kom ett bångstyrigt hov imellan har varit helt utanför min kontroll. Vad jag försöker nu är att få koll på vad som händer, och se hur vi kan lösa det här så produktivt som möjligt. Notera att jag söker en konstruktiv lösning, att det ska bli så bra som möjligt, alla kommer inte bli nöjda och glada; allra minst jag, jag känner mig sviken och utnyttjad och kommer fortsätta göra det. Försöker att inte hänga upp mig på vad som varit, hostorien kan vi inte ändra, utan försöker se framåt.

Som kanske märks så ser jag till att succesivt bli hårdare och hårdare i min ton tills de faktiskt erkännt att det blivit fel, och sett till att ordna det. Och det kommer jag fortsätta med. Tycker mig inte ha något annat val. Förstår inte, varje gång jag säger ifrån märker jag hur de försöker ändra på saker, men beter sig precis lika aningslöst efteråt.

Kommentera

