Lite allmänt klagande igen.

Har skrivit så mångs trevliga inlägg om mig själv här på bloggen, fick idag ett besök på detta trevliga om studentkultur. Första besöket på det inlägget specifikt. Det är uppenbart att mitt lilla hov aldrig tog till sig ens vad som står där på första raden, deras arbethetsande intensiviserades i våras så någon hänsyn till vad jag skrev där togs inte. Har en stark känsla av att de inte än lyckats anpassa sig efter det faktum att jag aldrig var det där trtollet. Vet inte om de lyckats anpassa sig efter mitt problem med barndomstraumat ens. Och vad gäller saken att jag är trans, vet att det tog tid för dem innan det hade sjönk in ordentligt, innan de tog det på allvar.

Mitt tålamod har blivit tillräckligt tränat över åren, så jag klarar att de dummar sig, men den dag jag får lite mer konkret koll på vad som händer kan det vara så att vissa finner sig i en svår situation. Är fortfarande av åsikten att det faktum att jag ska sitta som fattig förtidspensionär medan de utövar ett inte obetydande inflytande i mitt namn, med mina pengar, är ett otillbörligt utnyttjande. Problemet för min del är att jag här och nu inte kan göra något åt saken. Att jag har tålamod och kanske till med överseende är inte det samma som att jag är nöjd med omstädnigheterna, jag förstår ärligt talat inte hur de inte kan hitta en bättre lösning. Det är lite bisarrt, jag överlever att ha en halvjapan boende i spegeln, men de tror inte jag klarar att se lite pengar.

Så vad de håller på med går över, eller möjligen under, mitt förstånd. Det är inte som att jag inte ser hur de yrar runt, ser bara inte att de gör något konkret eller meningsfullt, alls. Vet att det är svårt att hålla en organisation flytande och hur de förvaltar mina pengar vet jag inte mycket om, utgår från att det fungerar jättebra, men vad jag ser av dem fungerar inte.

Kanske ska anse mig färdig med det här inlägget, lovar att skriva mer. Mer om mitt lilla hov och hur mycket och djupt jag ogillar dem. Är lite konflikträdd, och det av goda skäl, jag är beroende av dem och jag önskar, faktiskt, i första hand få ett sakligt erkännande om att det blev fel och sedan bättring. Har tyckt mig se lite av ett sådant erkännande efter att jag sade ifrån gällande hopblandningen mellan mig och trollet, skulle vilja ha det gjort lite mer formellt. Gällande att de misslyckades med att skydda mig från att dra på mig ett trauma och att de sedan i många år agerade på ett sätt som förhindrade återhämtning upplever jag inte ha fått något sådant erkännande kring, inte ens ursäktanden faktiskt.

Kommentera

