Inlägg #495

Fick i fredags besök på ett inlägg om att bli osedd. Känner lite att det nog är relevantare nu, efter att jag rett ur sammanblandningen med trollet, än det var när jag skrev det. Samtidigt verkar det ha varit så väldigt mycket missförstånd så frågan är om mitt lilla hov någonsin kommer få bra signal till brus-kvot i datasamlandet. Nu är jag inte direkt den mest tillgängliga människa, och det är väldigt avsiktligt. Men med tanke på hur väldigt fel de haft hela tiden, och det faktum att det verkar inte vara någon vidare snabb och smidig process att uppdatera, så känner jag mig lite tveksam inför hur det går för dem. Har dessutom en känsla av att de inte sparat källmaterialet på den data de tidigare samlat in och därmed måste börja om helt från början, att de i princip inte vet något om mig och att det inte är möjligt att retroaktivt sortera ut felkällor.

En annan sak som konkret oroar mig är hur mycket konkret kontakt med trollet min japanska släktingar haft, och hur de känner inför att behöva lära känna den riktiga jag istället helt plötsligt. Och kanske än mer, hur de förhåller sig till trollet nu; var deras enda motivation att ha kontakt med trollet att de samanblandat hen med mig, eller har de nu en relation de finner meningsfull till trollet för vem hen är? Inte för jag har så mycket med saken att göra, men vill lite förstå den sociala dynamiken. Hur förhåller de sig till mig nu? Är jag bara en jobbig filur som plötsligt kommit att existera, eller har de en bild av att jag i någon mån är viktig för dem?

Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig tillbaka. Försöker vara öppen, försöker bry mig, men det är inte mycket mer jag kan göra.

Pappa i varje fall hade magiskt råd med husbil, efter att frågat mig om han kunde låna pengar för saken …

Kommentera

