Ger mig på att prova Fejsbuck

Har nu bestämt mig för att skaffa ett konto på Fejsbuck, och det första jag ser är en text där det står ”Det är gratis och kommer alltid att vara det.”, min hjärna rättar till ”Det är gratis och du kommer alltid vara med.” Visste att hjärnan är bra på att fylla i hål för att slippa göra jobbiga och energikrävande saker, men det här var lite extremt tycker jag, budskapet blev ett helt annat. Fortsätter skriva här medan jag skaffar konto.

Den vägrar skapa konto, loggar in med de uppgifter jag hade sist jag blev medlem, och mitt avsky mot Fejsbuck blommar upp igen. Vill inte riktigt ha det där kopplat i onödan. Och nu har sidan kraschat. Försöker skapa nytt konto igen, fast i annan webbläsare, och den klagar på att det redan finns ett konto kopplat till min e-postaddress, jag avskyr, avskyr och åter avskyr Fejsbuck.

Det låg en gammal bild på mig där, borttagen nu. Får se om jag kan lägga till lite släcktingar. Fejsbuck lyckades göra sig kända för en mer inkluderande syn på kön när de valde att ta med ett femtiotal olika varianter, nu verkar det bara finnas två.

Nu är jag med, har lagt till lite släktingar som ”vänner”, nu har jag inte lust mer. Får se vad som händer i framtiden. Och de jag lagt med var lite av ett slumpmässigt urval, personer den skickade upp.

Kommentera

