Inlägg #482

Har egentligen inte mycket att kommentera. Känner att saker är lite skakiga just nu, men att det går åt rätt håll. Försöker förstå lite bättre vem jag är och vad som förväntas av mig men det är inte helt uppenbart. Såg en musikvideo för någon dag sedan, en japansk sådan av lite äldre snitt, musik åt det traditionella hållet, inget jag brukar titta på; men den satte igång en synestetisk effekt och jag kände lukten av ny bil. Trodde inte jag hade så gamla minnen kvar, men luktassociationer kanske fungerar lite annorlunda.

Var i onsdags inne i stan och hämtade en ny mus och en hötorgshandlare flörtade med mig ganska engagerat. Har inte lust att ge mig på sådant, har lite svårt att lita på människor, särskilt okända; det hela kändes ganska egendomligt. Det verkar som att jag är tämligen attraktiv i varje fall, alltid något.

Så det var två upplevelser som var för mig minst sagt ovana. Andras intresse av mig har jag upplevt förut, men detta var kanske första gången jag samtidigt var jag, och inte gick runt och låtsades vara någon annan. Är inte synestet men det är andra gången, som jag minns, jag upplevt synestesi, förra gången var också lukt, över tio år sedan.

Kommentera

