Jobbiga bitar med att vara jag

När jag pratade med mitt boendestöd i torsdags tog hon upp allt från det att jag har det lite psykiskt tungt, till min japanska bakgrund, och mitt lilla hov. Trodde då att vi alla var rimligt överrens om att vi faktiskt skulle göra något åt min situation, gå vidare och göra något bra av det hela. Igår lyckades mina föräldrar prata om mitt liv i termer av arbetande igen, hade förstås svårt att säga ifrån, men då är vi alltså tillbaka på ruta ett. Vill kunna tala öppet om mina känslor och tankar i andra sammanhang än här på bloggen, men det är inget som kommer hända, någonsin, om jag känner att dessa tankar och känslor varken erkänns eller respekteras.

Jag är okej med att min lillebror vill prata (grafik)programmering hela tiden, jag vet att det är vad han bryr sig om, vad som är viktigt för honom, även om jag tycker det är tråkigt och inte alltid förstår. Det är inte så att jag vill vara ämnespolis eller så.

Det lät som att pappa ville låna en kvartsmiljon till en husbil, menar han från min hemliga hög med pengar jag inte har tillgång till så är det klart han får det. Skulle dessutom bevisa för mig att pengarna finns på ett lagom subtilt sätt. Ska han fortsätta tala om mitt liv i termer av arbetande kan han däremot glömma saken.

Provar idag, medan jag ändå gör systemuppdatering, att installera Chromium. Tror inte på den därför att jag misstänker att jag inte kan blockera inladdning av bilder. Men får se, kan den det kanske jag kan använda den. Upplever annars ganska generellt att de webbläsare som finns tillgängliga är extremt dåliga allihop. Det jag retar mig mest på med Firefox just nu är att den kraschar hela tiden och att den inte respekterar min inställning om att fokus ska vara under musen; den kräver klick vilket är oerhört irriterande, skrivit en halv bloggpost och tittar upp och den har inte tagit har emot för att jag inte har klickat på textområdet, bara placerat musen över. I Chromium tror jag inte det finns Adblock med egna filter och alltså är den tämligen värdelös, kan jag inte filtrera bort enskilda porträttbilder jag vet är återkommande och jobbiga kan jag inte använda den.

Kommentera

