Inlägg #477

Har idag fått besök på detta fina inlägg. Det är bland topp tio inägg med flest besök så jag tror inte det är någon som vill uppmärksamma mig på dess existens. Men det är värt att notera att jag i slutet av inlägget sågar högerstolleåsikter. Så det är faktiskt inget nytt.

Känner lite att mitt liv på nätet är blivit ganska opraktiskt. Blivit mer kraschar och saker som inte fungerar, sidor som tar evigheter att ladda etc. Vet inte om min trafik plötsligt strömmas genom någon proxy som vill kolla upp allt. Misstänker att det bara är någon URL-förkortartjänst som går på överkapacitet. Youtube skickar upp meddelanden om att klipp inte är tillgängliga, om och bara om jag är inloggad (på datorn, på PS3:an fungerar det); storkonsumenter kanske prioriteras ned, kanske särskilt sådana där irriterande filurer som inte intresserar sig för några anonser. Webläsaren är buggig, tror det är img-like-opera som dummar sig; men kan inte riktigt köra utan, många hemsidor är helt impregnerade i porträttbilder.

Och jag märkte detta. Jag märkte att hovet hade en väldigt massa mer inflytande än jag någonsin föreställt mig. Jag märkte att jag rev upp mycket genom att kommentera att jag inte är något nättroll. Det är inte mycket jag kan göra, det är väldigt jobbigt för oss alla, även mig. Vet inte vad som förväntas av mig här och nu, kan inte gissa. Själv är jag kanske mer lättad än något annat, även om känslan av att ha blivit sviken fortfarande är stark. Är optimistisk, men samtidigt så otroligt osäker, vet ingenting om vad som komma kan.

Kommentera

