Ett varmare klimat

Vill säga, apropå förra inlägget, att det som är jobbigt med arbetshetsande är i första hand att jag inte kan förvärvsarbeta, jag vet det, vet att det är på grund av det trauma jag håller på att försöka återhämta mig från (men det verkar alltid vara något som kommer mellan). Samtidigt kan jag inte prata om detta trauma, vill inte få det ifrågasatt, vill inte bli påhoppad med än mer arbetshets på grund av det. Läste ett par av mina senaste inlägg nu, texten är saklig, fyrkantig och väldigt hård; har väldigt tydligt satt hårt mot hårt i ett kallnande klimat.

Har varit iväg på diatermi. Gråtit lite här hemma, vet inte om det är glädjetårar, tårar av lättnad, eller uppdämda tårar som får utlopp; kanske en kombination. Världen har blivit en väldigt mycket varmare plats. Får tacka de inblandade för insatsen.

Ett till minne har återkommit och det verkar som jag hade rätt om det där trollet, det här minnet antyder att hovet hade kontakt med trollet redan för nästan tio år sedan och att hen redan då alienerade människor för mig. Är väldigt glad att jag lyckats upptäcka problemet så att vi kan få det här utrett.

Kommentera

