Inlägg #473

Kommer ihåg att lördagen den åttonde när jag besökte mina föräldrar över lunch fick pappa och syster för sig att stirra på mig, väldigt aktivt söka ögonkontakt. Kände mig extremt obekväm men visste inte riktigt hur jag skulle säga ifrån; ville inte få mina känslor av att det var jobbigt ifrågasatta, ville inte höra några ursäkter eller annat trams. Gick nu igenom mina inlägg jag skrev den veckan och får en känsla av att mitt lilla hov lyckats få för sig att det var lämpligt att ta ifrån mig prinsesstitlarna.

Har haft denna blogg ganska länge och jag har ganska genomgående använt den till två saker. Försöka bryta ned hovets vanföreställningar om mig och försöka bygga upp en verklighetsförankrad bild av mig. Så det kan inte varit något nytt att jag tyckte att deras bild av mig var uppåt väggarna. När jag då säger att de inte får agera på deras vrångbild, att de inte får dra upp sina vanföreställningar för människor jag faktiskt känner är viktiga, så får de för sig att den bästa av alla idéer är att permanentisera den sociala karantän jag hamnat i. Som om det skulle göra något bättre.

Finns det någon vits alls med att ha mig i social karantän längre? Jag är inte nazist och nättroll och har aldrig varit (men förstår att det hade kunnat motivera en sådan behandling); finns ingen anledning att tro att jag kommer må dåligt eller få minneshål av att prata om min bakgrund, skälet till varför jag inte tar upp ämnet själv är för att jag inte vill höra något om det alls inte är jobbigt eller att jag har fel om ditt och datt. Vill prata av mig, spelar ingen roll om vad som är sant och inte, det kan vi ta sedan.

Känner mig sviken, djupt sviken, av detta trams. Mår inget bra av det och jag är helt seriös med att jag avslutar det egenhändigt genom att själv upphöra om det fortgår.

Kommentera

