Lite kris, eller ganska mycket.

Mitt lilla hov har nu bevisat att de är tillbaka på ruta ett genom att besöka ett gammalt inlägg här på bloggen där jag introducerar mig. De vet alltså i princip ingenting om mig.

Har också lyckats få reda på att rysk statstelevision fått för sig att hota med att atombomba USA. Samtidigt, om hovet har det stora inflytande de påstår sig haft och dessutom aktivt arbetat för att sprida nazism, finns det en risk att tidigare uttalanden från ryskt håll om att Sverige skulle vara lite av ett nazistnäste faktiskt har bäring på verkligheten. Skulle bedömma att risken för att Sverige skulle utsättas för attack som ytterst begränsad ändå. Håller lite på att förberada mig emotionellt på att jag kan komma att bli upplockad av säkerhetsstyrkor och omlokaliserad till säker plats, även om risken är liten så skulle det bli en ganska skakig upplevelse. Om det börjar hända saker går det fort.

Mina inlägg från igår och idag om att jag inte är det där nättrollet de trodde kan eventuellt påverka västs och Japans möjligheter att fredsförhandla med Ryssland. Det skulle dock innebära att de ansvariga i hovet hamnar i en väldigt illa sits, inte för att de inte redan är i en, men att formellt bli anklagad för att ha varit på väg att dra igång ett världskrig kan inte vara lätt att hantera. Nu betraktar jag inte som Ryssland som något oskyldigt offer, inte alls, huvudansvaret för krisen måste stanna där; frågan är vad för händelsförlopp som triggade krisen och vad som kunnat göras för att undvika den.

Kommentera

