Ett avståndstagande från trolleri

Sitter och är lite förundrad. Mitt hov har som jag konstaterat innan blandat ihop mig med någon. Det som förundrar är att det verkar ha rört sig om något random nättroll, någon som i hela sitt varande är extremt olik mig på alla sätt och vis. Inte märkligt att jag kännt mig osedd om de klistrat hens personlighet, hens åsikter och intressen, på mig. Inte heller konstigt att det verkar som att en massa människor kännt sig alienerade av mig, för även om jag är bryr mig om andra och att respektera andra så verkar detta troll inte göra det.

Trollet ifråga verkar vara nazist, eller möjligen fascist, verkar tycka om rap och hiphop, är antagligen rökare med en nära relation till cannabis. En något speciell kombination kan tyckas. Men kanske viktigare, det är väldigt, väldigt långt ifrån något jag vill beblanda mig med ens ytligt. Jag önskar ta markerat avstånd från troll, rasism, politisk socialkonservatism, dålig ”musik”*, och droger; liksom etnofob konspiracism, och det oavsett det är judar eller muslimer som anklagas för allt ont i världen.

* Rap är trots allt, definitionsmässigt, poesi uppläst under rytm, som alla vet, inte musik.

Kommentera

