Inlägg #457

Ska se om jag kan skriva ett inlägg till, kanske ett sådant där riktat till mitt lilla hov men där jag ändå talar till dem i tredje person.

Har en bild av att de för kanske en vecka sedan eller så tog sig in i min lägenhet och tittade igenom mina saker. Säger inte att det är så men en del saker som sades till mig under förra veckan antyder det. Misstänker snabbt bara att de missförtstår saker och sedan börjar sprida falska rykten om mig, drar igång projekt, och det hela slutar med att de sårar mig, jag blir sur och saboterar. Det är tröttsamt att se samma misstag göras gång på gång utan att ha möjlighet att säga ifrån. Vet heller inte om jag vill säga att de absolut inte för göra något med informationen, att de absolut inte får planera för min framtid, att de absolut inte får informera människor omkring mig, och mina hemliga systrar, att de absolut inte får starta projekt. Det är bara så, att ska de missförstå, är det bättre att de inte gör något, än att de sprider falska rykten och sårar mig och andra.

För att undvika effekten som uppstår, och kommer fortsätta uppstå, så länge vi leker viskningslek och gör oss beroende av ryktesspridning, vill jag minska antalet steg och faktiskt närvara när jag diskuteras. Det är inte så att allt pratande om mig i sammanhang där jag inte är med med nödvändighet är fel, däremot blir det ett problem om jag aldrig ges chansen att reda ut de missförtsånd som med nödvändighet uppstår. Att säga ifrån på min blogg kan jag göra bara när jag ser vad som missförståtts, och jag tar ofta i och överdriver lite*, men jag tror att de flesta fel förblir orättade.

* Mest för att garantera att hovet faktiskt tar till sig att de har missförstått, helt och fullt, och inte tror att de nästan förstått och jag bara vill slipa lite i kanten. Ganska mycket för att sabotera också, sinka deras arbete tills dess att de vågar prata med mig; det skulle inte behövas längre bestämde jag, men jag får se vad som händer.

Kommentera

