Inlägg #446

Funderat på varför jag tyckte sommarkursen 2008 var så fantastisk, medan motsvarande, med samma föreläsare och samma sal, ett år senare inte var det på samma sätt. Gick sommaren 2009 för att den tidigare kursen var så bra. Kom på att det berodde på att jag blev sedd. Inte bara rollen jag försökte fylla, utan faktiskt jag. Lyckades bli kallad prinsessa till och med, kändes väldigt bra. Så det var inte kursens innehåll som gjorde det lätt att ta till sig, utan att den sociala miljön faktiskt tog hänsyn till mig.

Nu sitter jag med människor omkring mig som inte vågar kalla mig prinsessa för att de är rädda för motsatt effekt. Tror att det går jättebra att kalla mig prinsessa, kommer bara känna mig sedd på ett sätt jag inte är van vid. Då går det förstås också uppmärksamma att jag är halvjapan utan att något behöver rivas upp. När jag gick den där sommarkursen uppmärksammade de bara att jag verkade ha en ganska nära relation till Japan utan att för den saken specifera; det är nog en mellanlösning om inte annat, minimera risken att jag börjar tänka på min biologiska pappa.

Idag har jag varit iväg på diatermi, handlat te, och ätit sushi. Som planerat alltså, allt har gått bra. Vägde mig imorse, 62,2 kg, lägsta sedan oktober 2011. I och med att jag inte gått upp igen sedan operationen verkar det nästan som att jag har fått en lägre sättpunkt (den vikt jag hamnar på om jag inte tänker på vad jag äter). Har svårt att tänka mig att de opererade bort så mycket. Har vägt mig ganska ofta nu efter operationen för att se när det tar fart uppåt för att återställa min vikt för operationen, men verkar väga ungefär 64 kg dagtid nu, före frukost är det jag får de lägre siffrorna. Det är ungefär 1,5 kg mindre än före operationen.

Kommentera

