Lite om mina följare, och uppföljning på förra inlägget

Höll på att skriva ett inlägg här, men webbläsaren kraschade. Tänker skriva om det, handlade mest om mina förlorade twitterföljare. Har bara förlorat två följare nu, hade 47 och de är nere i 45, på några dagar. Misstänker att det är det att jag twittrar mer som skrämt iväg dem, när det dyker upp saker som är ointressanta i flödet brukar jag också avfölja. Jag twittrar på svenska, min blogginläggrubriker med länk hit, och retweetar en del mysko saker, mycket på japanska. Mycket av det är ganska ointressant även om jag tycker det är lite kul. Mina inlägg här på bloggen är heller knappast intressant för så många. Det var typ det jag skrivit före kraschen.

Tänkte skriva en liten uppföljning på förra inlägget också. Det där med att det kanske finns någon som projicerar sina egna idéer på mig, det var alltså inte en lös spekulation, utan mer av en konkret misstanke. Två personer i min närhet, min mamma och min lillebror, har båda en tendens att göra det. Det är också de som står mig närmast och de känner mig mycket väl. Tänker ta att ta en anekdot, mest för att det är kul. När de skulle köpa skor åt mig, så att jag fick lagom stora för första gången, så ringde de och frågade om jag ville ha strumpor också; fick välja mellan två paket, ett med svarta och ett med färgade. Lillebror trodde jag ville ha de färgade, för han känner mig, mamma trodde jag skulle föredra de svarta därför att det var vad hon skulle gjort. Det hade kunnat vara ombytta roller där, men principen står sig, de projicerar sina egna idéer på mig. Detta är verkligen inget jag är surig på dem över, de är jättegulliga, och vad gäller saker de ger så är det trevligt om det går att se i valet vem det är ifrån också; däremot vet jag inte riktigt hur det går att prata med dem för att få reda på saker om mig, det är inte omöjligt att de i så fall pratar lika mycket om sig själva. Men det måste väl ha varit ganska uppenbart de senaste femton åren eller så, det är inte direkt någon nyförvärvad egenskap.

Kommentera

