En massa drömmar

Funderar på väldigt, väldigt mycket nu. Det här med operationen har varit omskakande på många sätt. Det har inneburit en ganska snabb förändring av mitt liv, är ganska annorlunda nu mot hur jag var innan. Förändringarna blev mycket större än jag trodde de skulle bli.

Börjar med hormonerna igen imorgon, tre per dag, har blivit informerad att deras positiva effekt på brösttillväxten kan vara starkare efter operationen, dessutom höjer jag dosen. Kommer bli mer mentalt stabil med hormoner i kroppen, kan bli lite konstig utan dem; utöver det där med brösttillväxten, jag hoppas verkligen jag får fart på det. Har alltså fortfarande en massa kroppsnojor, en väldig massa, men de är lite mer på en normal nivå, jag känner mig bekväm med min kropp idag, så pass bekväm att det känns meningsfullt att försöka fixa till de andra nojorna. Vilket jag då förstås också gör, för in rutiner för saken. Känner mig så bekväm att jag skulle kunna ligga naken i säng med en söt kille, något som är en jätteskillnad mot förut; skulle kunna vara en tröskel att börja lita på en man så bara. Men tanken känns inte främmande, eller skrämmande; den känns tvärtom mycket attraktiv.

Nu har jag försökt beställa en kille från mitt hov, vet att det finns en tradition av att para ihop folk, men jag misstänker att de vill att jag ska göra jobbet själv. Vet inte varför jag känner mig tveksam till att de varkligen kommer hjälpa mig, de har egentligen ingen anledning att inte hjälpa mig. Det kan vara så att de skapar ett sammanhang där jag kommer trilla ihop med en kille de tycker skulle kunna passa, fast som kommer kräva lite engagemang från min sida ändå, för att verifiera att jag inte bara accepterar att få någon tilldelad utan att det faktiskt är någon jag är beredd att investera lite i att få; men det är en annan sak än att inte hjälpa alls. De skulle kunna vara rädda att jag sätter för höga förväntningar på vad jag kan få ut av att skaffa en pojkvän, och därför bli missnöjd om de parar ihop mig med någon; i så fall har de antagligen inte helt fel. Har nog överdrivna förväntningar, inte bara på av jag kan få ut av en partner, utan också på mig själv. Lyckas jag få en pojkvän kan jag också få lite mer verklighetskontakt, men knappast annars.

De ser mig som tjej det vet jag, är tämligen övertygad om att de ser mig som prinsessa också, men vet faktiskt inte om jag fått tillbaka mina titlar. Nu vill jag få leva ett betydligt prinsessigare liv, och det är vad jag är inställd på att jag kommer att få. Vet inte riktigt vad det praktiskt kommer innebära. Vet inte heller hur mycket de har arbetat med att anpassa mig efter ideal om hur en prinsessa ska vara, de kanske rent av arbetar med att anpassa mig efter en kille. Vet att min ursprungsklan arbetade ganska hårt för att jag skulle leva upp till deras kvinnoideal, det var mig hela deras jätteprojekt skulle leda upp till. Så jag är anpassad efter ideal, det vet jag. Projektet var förstås misslyckats när jag inte föddes med flickkropp; undrar lite om de dragit igång projektet igen nu när det visat sig att jag ändå var tjej, om än trans, och vad var det för projekt egentligen, vad skulle dem med mig till? Var det någon speciell klan eller linande de ville gifta in mig i för att skryta om hur bäst de var? Var det bara en idealiserad föreställning om hur en person skulle vara och de skulle ordna rätt person, och rätt värld, och sedan skulle jag vara huvudperson i Verkligheten? Och arbetas det då idag, igen, att anpassa mig efter det? Vet att de försökte anpassa mig  efter prinsrollen med tämligen hemskt resultat; men prinsessa kan jag vara och jag borde alltså kunna anpassas efter den rollen.

Har fått en känsla av att de komemr se till att jag får städpersonal och kock. Verkar vara sådan personal som en prinsessa ska bistås med. Är oki med det, tanken att mina grejer ska gås igenom och städas är jag kanske inte helt bekväm med, å andra sidan så måste det bli gjort, jag dammallergiker. Och städa själv har vi kunnat konstatera att jag inte är något vidare bra på, så jag kan acceptera saken, kanske kan ordna någon låda eller liknande som jag städar själv om något känns för privat. Vad gäller att ha kock, tror jag får återkomma till det i ett senare stycke, har mycket önskemål; det där med mat är som med kläder, vill inte ha det enformigt, men det blir så för att det är enklare att planera.

Är mycket nöjd med att jag lyckats se till att skaffa ett konsensus om samtyckets fördelar. Det är vad som gör att jag är beredd att faktiskt skaffa pojkvän. Hade jag inte fått mina ideal i frågan accepterade så hade jag inte vågat skaffa någon alls. Vill att människor i min omgivning, människor som är viktiga för mig, ska vara beredda att visa grundläggade respekt för varandra. Om respektlöshet idealiseras så har jag varje skäl att isolera mig totalt från dem, och jag vill inte det, verkligen inte. Och hade det varit ett ideal bland människor som tycker jag är viktig att man ska vara respektlös i nära relationer hade jag inte klarat att skaffa en partner.

Vad gäller det där med kläder, känner att det finns ett par lösningar. En lösning är om det finns någon omkring mig som tycker det är kul att välja som kan lägga fram vad som passar i sammanhanget. En annan att jag får en pojkvän som tycker sådant är kul och viktigt, med lite önskemål från honom, möjligen lite instruktioner om vad som passar sig i det givna sammanhanget, och mycket att välja mellan; så skulle jag nog kunna tycka det var kul att välja egenhändigt. Lite faktorer som tvingar mig att välja om varje gång, önskemål och sammanhang varierar, och med mycket att välja mellan så blir det kanske enklare att inte fastna i en enda favoritvariant. För en favoritvariant tycker jag i regel om när jag sätter ihop den, sedan ett år senare är den ganska uttjatad; trots att jag gjort ett par variationer av den. Tänkte på en tredje lösning också, men glömt nu.

Kommer även i framtiden uttrycka lite vad jag själv tycker om, som jag gjort på bloggen ett par gånger, med en pojkvän som kan tycka om saker också så borde det gå att bygga en garderob; och ska jag välja själv vad gäller både vad jag har på och vad som jag köper in så borde det bli uppenbart vad jag gillar. Får jag drömma så föredrar jag kläder som är sydda specifikt efter mig och vad som går hem hos mig och de sammanhang jag finns i, och då behövs klart en bild av vad jag kan uppskatta, och det behövs att jag kan få som överraskning, tycker inte om att välja och mina val är nog heller inte de bästa. Det här är faktiskt ganska viktigt för mig, hur jag ser ut och därmed uppfattas av andra; samtidigt så vill jag inte välja så mycket, välja är hemskt.

Sedan det där med mat, om jag ska få en kock. Idag lagar jag mat kanske tre till fyra gånger i veckan. Småäter mat som inte kan kallas lagad därimellan. Lagar stora portioner så att jag står mig länge. Det är en handfull rätter jag cirkulerar mellan och någon enstaka gågn gör jag något annat. Laga mat kan vara kul och jag kommer nog även i fortsättningen göra så ett par gånger i veckan. Däremot, om jag få en kock, kan jag äta normalstora portioner lagad mat två till tre gånger om dagen. Skulle kunna äta olika rätter i stället för att cirkulera ett fåtal. Det skulle vara stort på många sätt. Äter bra och nyttigt idag, det är inte saken, men det går som sagt att förbättra. Och sedan till frågan vad jag kan tänkas vilja äta i ett sådant sammanhang, vad är lämplig utfodring för en prinsessa?

Vill förstås inte välja så mycket, får jag en kock så vill jag förstås få mat av japansk variant, både traditionell och populär, och så kanske lite svensk mat, och så annat som bara är trevligt. Tillgång till frukt mest hela tiden, och som dricka så fungerar te alltid, och diverse frukt- och bärbaserade saker. Får se hur stort tillskottet på typ fläderblomssaft gjord med bergamott istället för citron blir; som exempel, tycker om saker som sticker ut, och blomsmaker. Och som alltid tycker jag om glitter och rosa och skulle kunna leva på dessertmat. Låter som en dröm det här, men det är det också. De vet nog redan om mitt tycke för saker som koriander och chili, mitt tycke för rå lax; det här tror jag kommer bli jättebra.

Får se vad som blir av dessa drömmar. Känner bara att de i princip måste erkänna saken. Jag känner mig redo att hamna i denna dröm, tror inte det kommer hände något dramatiskt med det annat än att jag blir lycklig. Sitter och hoppas att de aktivt förbereder saken nu.

Mitt hov verkar tycka om att jämföra japanskt klimat med medelhavsklimat, kan säga att jag tycker att medelhavsklimatet mest verkar ganska underbart, men jag känner mig tveksam till om jag skulle kunna motivera mig att lära känna någon medelhavskultur; och jag vill inte leva någonstans där jag saknar motivation att lära känna den lokala kulturen, så på frågan om jag skulle trivas i sydeuropa måste jag svara möjligen, klimatet verkar utmärkt, men jag vill inte prova*. Förstår lite varför de inte vill fråga om jag vill flytta till Japan, de vet redan svaret, men det säger inget om hur jag faktiskt skulle trivas där; det säger bara att jag är beredd att prova.

* Vilket kanske inte riktigt är sant, om jag inte får vara prinsessa, och jag misstänker de inte ordnade japanskt medborgarskap åt mig, så kan jag heller inte flytta till Japan utan en massa krångel; att flytta till sydeuropa kan jag göra bara att jag har en försörjning, och då slipper jag åtminstone de svenska klimatet. Problemet med det är att jag känner att jag inte har någon som helst koppling till sydeuropa, där jag bor nu har jag min familj och jag känner starkt att jag vill leva i närhet till någon klan jag tycka mig vara del av; behöver ett socialt sammanhang också, inte bara klimat. Men det kanske finns ett läger i sydeuropa någonstans, där jag redan har (för mig hemlighållna) släktingar etablerade, eller kanske en framtida partners släktingar, då kan jag nog klara saken; bara jag får känna att jag existerar i ett socialt sammanhang, och ett socialt sammanhang jag faktiskt kan träffa regelbundet. Därför lär jag heller inte flytta till Japan om jag inte får vara prinsessa.

 

Kommentera

