Hur jag förändras

Försöker följa principen om att jag gör en förändring i livet var tredje till var fjärde vecka. Är rädd att jag kommer bli överambitiös nu efter operationen, måste intala mig att denna är en förändring och den ska räknas, ska räkna när jag åter börjar med hormonerna om tre till fyra veckor också. För risken är den, om jag gör för många förändringar, att jag misslyckas upprätthålla dem. Och det är många förändringar jag vill göra, kön är lång och varit så länge, och många saker har jag skjutit upp till efter operationen. Men jag kan inte bara ta fart och genomföra alla dessa förändringar nu, jag måste hålla mig till principen om en förändring i taget. Den princip som gjort att jag helt förändrats som person från år till år, den bygger på och har alltid byggt på att jag tar ett steg åt gången.

Kommentera

