Att pinka i operastionsområdet

Håller på att bli pinknödig igen, och efter den där katetern är jag väldigt öm i urinröret, så jag känner bara att jag inte vill, det är jobbigt och svider att pinka. Samtidigt ska jag se till att har fart på vätskeomsättningen för att få igång punkbandet ordentligt, så att det här lägger sig. Har blivit så mycket bättre sådär generellt för var dag som gått nu ett tag så jag tror inte att kommer vara lika jobbigt imorgon.

Pinkade nu, gick bättre än de tidigare gångerna. Bytte förband också, förbandet består av en binda numera så de är lätta att byta ut. Det gamla var extremt skitigt, med en blandning av blod, urin och avföring. Känner mig osäker på om jag kan tvätta mig i underlivet också, har fortfarande ont efter operationen och vet inte hur ärren skulle ta saken. Vågar inte. Imorgon får jag lite intruktioner för hur jag ska sköta operationsområdet innan jag blir utskriven. Gissar på att jag kommer kunna vara utskriven vid elvatiden imorgon, men det är en gissning.

Kommentera

