Halvvägs

De jobbigaste timmarna på sjukhuset verkar vara mellan två och sex på eftermiddagen, det är då jag är som mest vaken, men också då jag lämnas ifred. På eftermiddagen är det mycket att göra på avdelningen, bara inte med mig, så då prioriterar de de andra patienterna. Nu är det så sent och så mörkt att jag kan sova lite omtag får det tråkigt.

Är halvvägs genom sjukhusvistelsen och halvvägs genom den tid jag ska ligga i sängen. På fredag lägger de om förbanden och det är beräknat att jag ska kunna komma hem på måndag. Själv tror jag jag kommer återhämta mig snabbt och kanske kan få åka hem tidigare, vad som talar emot är att jag bor själv.

Kommentera

