Ett par problem inför operationen

Har lyckats dra på mig en förkylning nu, och ska in på sjukhuset på lördag, känns inte helt lyckat. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det där, kanske måste försöka få kontakt med dem och fråga. Förkylningen kommer som det ser ut nu att fortfarande smitta på lördag. Och det är alls inte säkert att jag är frisk tills operationen på måndag. Får hoppas, inte sällan går förkylningar över snabbt.

Kan också konstatera att min novemberkaktus, och min fönstercitrus, tänker ta och slå ut och blomma medan jag är borta. Hade hellre velat vara närvarande när de satte fart.

Fick också mitt livs första sura uppstötning i tisdags, antagligen som en konsekvens av att jag inför operationen äter mindre färskvaror och därmed  grönsaker än vanligt; samtidigt som jag dricker mycket te (som är surt). Borde årdna sig till före operationen, då kommer jag äta sjukhusmat.

 

Kommentera

