Mer analys av mina matvanor

Fortsätter det där med att skriva vad jag äter, så kanske jag kan revidera det senare. Räknade ut att det där med att att jag sparade på jordnötter antagligen stämmer bra och det kan faktiskt förklara hela skillnaden. Om jag äter för 4500 kr/månad är det alltså 150 kr/dag; en enkilospåse jordnötter ger mat motsvarande fyra dagar för 45 kr. 150 kr × 4 – 45 kr = 555 kr. Två påsar jordnötter per månad innebär alltså en besparing om 1110 kr. Fyra påsar, vilket jag tänker försöka gå över till, blir en besparing om 2220 kr.

Idag åt jag havregrynsgröt till frukos och två skålar popcorn på kvällen. Det verkar klart som att det viktigaste målet på dagen för miog är frukost, antagligen som en konsekvens av att jag äter lika mycket frukost idag som jag gjorde i tonåren. I övrigt äter jag ett stort mål någon gång ibland och fyller ut med huvudsakligen lättare mål, snacks, och frukt de andra dagarna.

Kommentera

