Medicinerna, inför operationen

När jag fick ett samtal, i fredags, om min operation, så sade hon på andra sidan, på tillfrågan, att jag skulle sluta också med androcur, inte bara med progynon. I papprena står inget om androkur så jag fortsätter med den. Känner mig däremot enormt osäker. Gissar på att hon i telefon ville uttala sig säkert om något hon inte visste så mycket om; fått svårt att lita på personal från olika håll just för att så många, så ofta, inte kan erkänna att de inte vet. Ska försöka få kontakt med avdelningen igen på torsdag och förhöra dem då, de skickade med ett nummer om man har frågor och då har jag boendestöd här.

Det står uttalat i papprena vilka mediciner som man kan behöva sluta med, och jag vet att jag inte kommer må bra utan androcur. Gjort en del eftersökningar på nätet gällande operation och androcur och inte hittat något. Detta betyder antingen att det inte är något problem (varför dokumentera en icke-fråga?) eller att läkarkåren är kunskapsföraktande och inte vill att patienter ska veta (det finns saker som bipacksedel, och motsvarande för läkare, där allt relevant ska stå); utgår från det tidigare. Finns inte en chans att jag skulle lita på någon som vägrar kommunicera vad de tänker gjöra med mig, så jag får för min egen skull lita på att läkarkåren inte är kunskapsföraktande, trots att jag vet, att det tyvärrr inte alltid är sant.

 

Kommentera

