Capsaicin

Maten jag åt idag var väldigt stark, kryddade med massor av chili, tycker om det så. Har nu gått och pinkat och det sved en massa (och gör fortfarande) och det svider lite i ögonen. Kroppen har tagit upp det starka, capsaicin, och transporterat runt det med blodet, njurarna försöker sortera ut det. Länge hade jag inga sådana biverkningar alls, gissar på att det bioackumulerades i mina fettvävnader tills de blev mättade; idag om jag vill slippa dessa biverkningar får jag äta chili sällan och i små mängder. Lite svårt att välja ibland. Men jag kan åtminstone betrakta mig som stark.

Har funderat lite idag om det skulle vara spännande att skriva om mina nattliga drömmar här på bloggen, kom och tänka på det idag i och med att någon läste mitt inlägg om drömmar och skalbaggar. Tror jag gör bäst i att hålla dem privata bara, även om de är roliga. Skriver förstås vad jag vill på bloggen men drömmar är inte sådär jätteroliga att läsa om; de säger så lite med verklig mening.

Lagt märke till att publicering till Twitter verkar ha brakat ihop, kanske inte gör så mycket. De som vill läsa kommer åt att göra det ändå och okända filurer från Twitter kanske inte behöver veta så mycket om mig.

Kommentera

