Lite rörigt om mat

Vad jag ätit idag har varit en dubbelportion havregrynsgröt med havremjölk, lingonsylt och rispuffar; och en ananas, och två päron. Istället för att, som en normalfungerande människa, lägga allt detta socker på fettlagret så har jag blivit stissig och rastlös. Kan inte sitta still mer än ett par minuter i sträck, skuttar runt en massa, kokar te. Som en konsekvens av detta är jag nu, när energin långsamt börjar sina, genomsvettig. Börjar bli hungrig också.

Ananasen och päronen skulle bli dåliga om jag lämnat de oätna, har en massa kiwi som behöver gå åt också. Ska bara hitta någon annan energikälla än kolhydrater så att jag kan hålla mig mätt, och stilla.

Tog en paus i skrivandet, stoppade en massa saker i en stekpanna med rapsolja och massor av smör. Hoppas det funkar. Har en burk majonäs som jag fick som reklam från Mathem någon gång, blir konstig i magen av den*, kan prova att ta den och ägg till.

Ska iväg till sjukhuset imorgon, lämna blodprov, och det ska göras under fasta. Kommer inte komma hem förrän närmare ett så jag kommer äta frukost som vanligt, men det är lite viktigt att jag håller mig rimligt mätt tills dess.

* Verkar bli det ibland av vissa industrifetter. I synnerhet om det står rapsolja i ingridiensförteckningen.

Kommentera

