Spelandets betydelse

När jag skrev förra inlägget blev jag tårögd. När jag skrivit klart började jag gråta, kraftigt och mycket. Visste att jag gjort en del emotionella investeringar i spelet. Femman har följt med mig ganska länge och jag har starka minnen av att spela den. Tror kanske jag behövde den reflektionen över vad spelet betytt för mig, och vad jag hoppats på sexan skulle kunna betyda. Det är inte det enda spelet som lämnat varma minnen, Journey har jag inte vågat starta sedan den nattliga tur jag skrev om i mars, vill inte späda ut minnet.

Det hela känns lite märkligt, det här med att behöva avstå. Har skaffat en PS3:a trots att jag vanligen vill hålla mig till fria lösningar, just för att jag vet att spelandet kan betyda så mycket. Och så detta. Får fortsätta spela femman istället, kan ge upp det där med att köpa nya spel men vill inte ge upp spelandet i sig.

Kommentera

