Gran Turismo 6

Fram till natten till idag, klockan halv ett, låg en kopia av Gran Turismo 6 och väntade på mig hos Webhallen. Sedan avbokade jag, hade läst en artickel hos Kotaku om att de inför så kallade mikrotrasnaktioner i spelet. Mikrotransaktioner är skälet till varför jag valt att avstå från att köpa mobilspel, och nu ska det alltsp börja förekomma även bland konsolspel. Min lösning på problemet får helt enkelt bli att tills vidare inte köpa konsolspel heller, tills fenomenet försvunnit.

Gran Turismo 6 är annars ett spel jag sett fram emot, mycket. Köpte en gång min PS3 med huvdsakligt syfte att spela Gran Turismo 5, har lagt ned hundratals timmar på det spelet. Köpte en spcialversion med extramaterial; något jag bokat även för sexan. För mig skulle det bli en stor dag nu fredag när spelet släpps. Nu känns det som jag förlorat något, känns tomt inombords, känner mig sviken, lurad. Men det blev som det blev, det blir ingenting, jag kan inte acceptera denna utveckling; får göra något annat.

Kommentera

