Dagens resa, med te

Varit inne i stan idag, köpt te. Bland annat ett gunpowderte som jag tänker ge mamma i present nu i helgen. Just det teet är inget problem med att fixa fram och jag kommer inte ens ställa motkrav på att hon hanterar det riktigt. Det klarar att bryggas i 100°C även om den föredragna temperaturen är lägre, jag står ut med att se bladen slängas efter första bryggningen; de små kulorna kostar en tredjedel mot de teer jag brukar köpa. Det är annars ett neutralt grönt te som smakar lite som blasket som uppstår på fjärde eller femte bryggningen på andra teer, med en lite kryddig ton på det. Ingen gräslukt, ingen spenatsmak, så tråkigt på det sättet.

När vi är inne på te kan jag komplettera den där önskelistan lite, det är okej att köpa en kaka pu-erh, valfritt slag, går aldrig ha för många. Det skulle vara roligt att prova en vit pu-erh. Även ett spel min PS3 får ges i present, men då helst av någon som kan välja ett trevligt spel som jag inte redan har.

Köpte en del ost från Årstiderna och har i samband med det återuppväckt en vana jag hade när jag bodde i skrapan. Äta ost i bit. Denna gång är det høost och inte gräddost och kryddost som jag åt förut.

Kommentera

