Lördagsfirandet, och lite annat.

Lördagsfirandet igår gick bra. Pappa blev lite stressad en vända men inget alvarligt. Kommer nog ordna present åt mamma, känns inte jättekul att köpa te till någon som inte kan, kanske ska ta chansen att visa hur man hanterar bladen. Kanske kan tolkas som smått överlägset beteende, och att jag skulle se ned på mamma stämmer bara nästan. Typ inte mer än jag ser ned på alla andra.

Började i förrgår följa en del konton på twitter som publicerar massa bilder. Två som länkar till bilder på ginkgo och en med bilder från olika platser i Japan. Den senare av kontona fick jag avfölja för att den publicerade samma bild flera gånger, varför skulle jag vilja titta på en bild jag redan sett? Inte första kontot jag avföljt av det skälet. Har inte sett någon som skriver samma sak gång på gång, men med bilder ska det tydligen vara okej. Det är knappast svårare att ta en bild än att kriva 140 tecken längre. Även om det då blir en bild som inte säger mer än 140 tecken.

Känner i stort att jag mår bra och allt går åt rätt håll, utom att jag blivit något fattig nu. Och att jag fortfarande inte fått någon kallelse till operationen.

Kommentera

