Inlägg #107×3

Inget lördagsfirande idag, de är inte hemma. Kanske går till mormor imorgon, tror inte, men försöker övertyga mig.

Ätit min kirimoja idag, tyckte om den, mycket stora hårda kärnor, bra smak. Lyckades pricka in när den var mogen men inte dålig så jag är nöjd med hur jag fixade saken.

Annars, inte mycket. Inte mycket att diskutera, inte mycket som händer. Blir ett tag till nästa lördagsfirande verkar det som och livet därimellan går långsamt.

Lyckades inte få kontakt med kontaktsjuksköterskan när jag besökte mitt personliga ombud. Så jag har fortfarande ingen aning om när jag kommer få min operation. Får mig att känna mig lite tom, denna väntan. Som jag skrev i förra inlägget finns det konkreta saker jag skulle vilja göra. Vill inte att saker ska krocka med operationen bara. Sedan vet jag förstås inte hur jag ska kunna finansiera sakerna heller, inte utan prinsesspengarna. Tänker som bekant under inga omständigheter beblanda mig med arbetsmarknaden.

Reflekterat lite över sådana där saker som min attityd till arbete idag. Vet inte riktigt hur jag ska definiera min position i vissa frågor. Känns typ både smått fundamentalistiskt och radikalt progressivt samtidigt. Ska denna idé, som exempel, tolkas som att jag inte tycker att arbete är något för en prinsessa, ska det tolkas som ett bojkottande av arbetslinjen, eller ska det tolkas som ett symptom på en funktionsnedsättning. Vet faktiskt inte, men jag känner starkt i frågan i varje fall.

Samtidigt, varför detta behov av att vara radikalt progressiv? Värför är jag så petig med att äta ekologiskt och välja bort kött, detta patos för miljön och naturen. Vet bara att jag tycker det är viktigt, mycket viktigt för mig, men samtidigt så har det aldrig varit så att jag satt och bestämt mig för att det ska vara det. Det bara är. Och med tanke på vad jag har för bakgrund är det varken orimligt att se det som fundamentalism eller som ett val av progressiva åsikter av ett mer neutralt skäl. Eller kanske bådeoch.

Planerar inte att släppa tanken. Men något svar kommer jag nog aldrig få.

Kommentera

