Tågkaos #2, och dagens resa

Fick besök på mitt tågkaosinlägg idag. Inlägget om tågkaoset den fjärde september. Tågkoaset idag var inget större problem. Kom ihåg mina mediciener idag, så istället för att gråtandes vända hem när tågen inte gick som de skulle tog jag en annan väg och kom fram till diatermibehandlingen fem minuter sen. Sedan var det kanske lite av en förstagångseffekt sist, det blev så oväntat på något sätt. Nu när det redan hade hänt en gång förut blev det lite mindre tungt.

Annars har det gått bra idag, blev länge i stan, köpte te och lakrits, åt räkor i chili på ki-mama. Magen misstänker lite att de hade vetemjöl i, men såsen var klar så det känns mysko. Hade inte lust att fråga. Tycker om sådana där stora räkor, vet att de inte är direkt miljövänliga, men ändå; hört ett påstående om att de kan ersättas med nordhavsräkor kokta i sötvatten, men sålänge jätteräkodlingarna är kvar lär väl sådana knappast etablera sig på marknaden. Med smaksättning med saker som chili, ingefära, och koriander kan det smakmässigt inte gå fel.

Har däremot inte köpt de meciner jag skulle, får fråga på apoteket här i kommunen. De har nog inte inne men de ska kunna ta in på ett par dagar, den ena av de medicinerna jag ska köpa är lite ovanlig. Den andra är vanliga järntillskott så den ska det inte vara några problem med.

Har också börjat fundera på att skriva ett inlägg med önskelista, vi börjar ju närma oss jul. Kommer troligen inte komma på något att köpa själv däremot, men det kan ändras, hade två klappar att ge bort förra året. Önskelistan kanske kan vara om någon vill ge mig något ändå. Har inget jätteintresse av att ta emot julklappar. Kommer antagligen fylla listan med saker som jag vet ingen kommer ge mig vilket som, så ännu bättre.

Kommentera

