Haft en mindre bra dag idag.

Idag har jag inte haft någon bra dag. Nu har jag ätit ordentligt och det är lite bättre.

Vaknade klockan tjugo i tre, var visserliggen uppe till halv två igår men vad som fick mig att sova så länge är fortfarande ett mysterium. När jag sket så var det rött, närmast självlysande, har inte att jag ätit något märkligt som kan ha orsakat det; tror inte att det är blod för då borde det gjoty ont. Det är bara konstigt.

Har lagat mat, brände maten lite grand men inget hemskt. Lyckades när jag hackade den där hemska rosésallaten sätta kniven i vänster pekfinger, djupt in i nageln. Var så hungrig att jag skakade då. Och då hade jag ändå redan ätit frukost. Annars, i och med att jag sov så länge, så blev det förstås också väldigt länge utan mat. Vintertidsomställningen förstörde min dygnsrytm ganska totalt, försöker stabilisera den igen utan större framgång.

Nu sitter jag med ett plåster på pekfingret för att undvika att riva upp det där såret. Tror det ska läka bra.

Gårdagen fungerade däremot bra. Besökte morfars grav. Hade lördagsfirande med bra mat och te.

Kommentera

