Känner att saker blir mer kompicerade; vet inte varför

Har inte skrivit ett enda inlägg hittills i veckan och har inte fått ett enda besök här på bloggen. Har mindre inplanerat än jag brukar ha men ändå känns det som att mitt liv har blivit mer komplicerat, vet inte varifrån den känslan kommer. För en halvtimme sedan passerade klockan midnatt och det är nu lördag. Blir lördagsfirande idag, någon gång efter jag sovit.

Fått en känsla att det var något inplanerat för mig i söndags eller måndags, något som aldrig genomfördes. Vet inte om känslan är sann och även om den är det så vet jag vad det handlade om. Försökte besöka det där Ki-mama ramen i måndags men stället hade märkliga öppetider, stängt precis det hålet jag brukar vara i stan. Kanske kan besöka sushistället på torsdag, nästa gång jag är i stan. Har bara en känsla av att det är ramenstället som de faktiskt är intresserade av och sushistället har dem mest för att det är mer lönsamt.

På väg tillbaka såg jag en bil som betedde sig konstigt. Stannade i en korsning, vid kanten av ett övergångsställe. Såg ut som de ville släppa på eller av någon, men gjorde det aldrig. Den stannade när ljuset slog om till rött för gående på övergångsstället jag då var mitt på, jag stannade på den lilla upphöjnaden mellan filerna och inga andra bilar kom. Efter ett litet tag utan spår av någon som ville köra där, mer än denna stannade, gick jag vidare. De körde över övergångsstället och vidare i hög hastighet så fort jag passerat. Ville väl visa sin existens så att jag vet att jag är spårad. Kan plötsligt stanna eller vända när jag går i stan, mest för att jag är disträ och glömmer vartåt jag är på väg, måste vara jobbigt för dem.

Ovanstående stycke skulle jag börja en bok med istället för att slänga på en obskyr blogg, skulle vara intressant.

Vet inte om jag har så mycket mer att säga idag, kan i så fall ta det efter lördagsfirandet.

Kommentera

