Att förändras; för att inte förgifta mig med te

Vet inte riktigt vad jag ska göra, skriver därför ett blogginlägg. Tar annars risken att jag går och kokar ännu mer te, om jag fortsätter så kommer jag utveckla vätskeförgiftning. Vet däremot inte vad jag ska skriva om.

Känner mig sådär lite almänt förvirrad över livet i stort, det har tagit lite av en paus i inväntan på en viss operation som jag inte lyckats få tid för. Mitt liv har förändras extremt mycket, just nu inte så snabbt bara, men det går i en stadig riktning, tappar fart ibland, stannar aldrig, går aldrig tillbaka. Händer att jag får en kommentar om det, att jag förändrats mycket, inte bara jag som märker.

Nu behöver jag fylla dessa hål i vardagen som uppstått, kan inte riktigt planera något regelbundet att ta mig till när jag inte vet när operationen kommer komma. Vill samtidigt hitta något som skapar ytterliggare förändring. När jag ändå behöver skapa en till vana för att fylla upp den överflödiga tiden vill jag skapa en som är bättre än de jag redan har.

Har hittills fyllt upp så mycket med Twitter, skulle kunna dra ned där också om jag kommer på flera bra vanor att skapa. Just nu är det lagom med Twitter räknat på att jag ska vara borta ett par timmar om dagen. Borde kunna fylla på med saker. Men så operationen, behöver ha en bild av när den kommer komma så att jag inte planerar något och sedan springer in i en krock. Vill förstås ha den så snart som möjligt så att jag kan göra som jag vill sedan.

Kanske besöker mormor imorgon, eller på lördag, det är en sådan aktivitet jag inte behöver tänka på så mycket i förväg. Problemet med det är bara att jag har väldigt svårt att fullfölja denna typ av braiga idéer om jag inte faktiskt bokar in att göra det ordentligt.

Fick hem en massa mat från Årstiderna idag. Trevligt. Tycker om att få en massa frukt och grönt hem så. Just det att jag slipper välja. Sedan ska jag bara äta upp det. Morötter brukar jag få i stadigare takt än jag lyckas äta upp. Har ätit två av dem idag. De två morötterna kom inte med denna leverans, utan den sex veckor sedan. Har morötter från för fyra veckor sedan och morötter sedan för två veckor sedan, äter de äldsta först. Denna gång kom inga morötter så jag hoppas lite på att morotsäsongen är över nu.

Beställningarna från Årstiderna var en förändring jag skapade i våras och som jag trivts bra med. Det är dessa förändringar jag gör. mer eller mindre avsiktliga, som ackumulerar till att jag förändras så mycket som jag gör. 2011 var nog det mest imponerande året förändringsmässigt, flyttade hemifrån för andra gången i april, fick transdiagnosen i juni, började hormonerna i augusti, och sedan minnenas återkomst som började i november. Och med minnenas återkomst öppnade jag mig socialt på ett sätt jag tidigare inte visste jag hade i mig.

2012 var kanske inte lika imponerande förändringsmässigt, en hel del minnen som kom tilbaka då också liksom som att den sociala biten gick allt bättre, men det var processer startade året innan. Började diatermin i januari. Vågade avslöja minnenas återkomst och vad det handlade om i mars. Startade bloggen i juni, började med D-vitaminer för att förbygga vinterdepressioner. Vet att jag slutade kompletteringhandla på närbutik helt den hösten och vi introducerade söndagsfirandena ungefär samtidigt.

I år, hittills, namnbytet i februari, mitt liv hade ett par kaotiska dagar i och med fönsterbyterna i mars men tror inte de lämnade så mycket av ett permanent avtryck. Började prenumerera på Årstiderna i den vändan däremot. Nytt personnummer i juni. Bråkade med den trevliga konspirationen men det verkar vara klart. Tror inte det var så mycket mer.

En lite udda grej sådär almänt är att jag inte tänker på dessa förändringar så väldigt mycket i vardagen, tar de för givna och den stora förbättringen för mig är bara att jag mår bättre. Sedan gör jag som jag gör nu, tänker tillbaka, och tycker synd om mitt historiska jag. För två och ett halvt år sedan, när jag flyttade hit, var mitt hår typ 40 centimeter kortare än idag, stackars mig. En förändring jag mindre gärna tänker på.

Får vara klar för idag, ska gå och teförgifta mig. Kan också avslöja att det är jobbigt att korrekturläsa sin egen text om man är dålig på att hålla isär tecknena ‘a’ och ‘e’.

Kommentera

