Lite av en fortsättning på förra inlägget.

Mitt bostadstillägg för augusti och september betalades ut igår och idag fick jag pappret om att det var godkänt. 9300 kr rikare; 4650 kr/månad till och med september 2015. Om jag inte flyttar till billigare lägenhet, reglerna ändras, eller jag får någon annan inkomst jag inte har idag. Uppdateringen av receptet på min medicin gick sådär; ska vara ordnat nu så jag hämtar ut imorgon, eller mer troligt på torsdag. Märker inte av några alvarliga besvär av att gå medicinlös.

Åter till vad jag skrev om i förra inlägget. Det där med kontaktperson, funderar på vilket stöd jag tror jag skulle ha nytta av, tycker att det känns som en bra idé att fundera igenom saken. På mitt boendestöd lät det som han tänkte att det mest skulle vara för att slippa att vara ensam, att ha någon att ha kontakt med. Kanske en bra startpunkt. Vet inte riktigt hur mycket en tid en kontaktperson skulle med mig. Åker in till stan en gång i veckan eller så och de tiderna kan jag inte flytta på, tänker att det kanske är i det sammanhanget jag skulle ha som bäst användning av en kontaktperson.

Nu är sommaren över och med den ungdomsgängen som tycker om att fälla kommentarer. Annars skulle det förstås underlätta att inte vara ensam när de härjar. Kanske kan jag ha någon att prata med när jag åker tåg eller är inne i stan, ett stöd för att hitta nya saker, har en hög tröskel till att besöka ställen som jag inte redan frekventerar. Det är kanske den nyttan jag skulle ha.

Kan som sagt tänka mig att den trevliga konspirationen har en del nytta av saken också. De rena säkerhetsaspekterna tänker jag inte lägga mig i, gör vad som fungerar. Men om det är någon som vill lära känna mig så kanske detta är en bra öppning. Brukar inte kommunicera mycket med människor jag inte redan känner så jag har antagligen varit lite svårtillgänglig för den typen av kontakt. Och om det är någon som redan har en bild av vem jag är som vill lära känna mig mer personligt så har även jag nytta av det; kan bättra på lära-kännaprocessen och göra det mindre troligt att det blir fel och dålig personkemi.

Kommentera

