Funderar på det där med kontaktperson

Skulle hämta den medicinen som är slut på apoteket idag. Men receptet hade gått ut. Har skickat e-post till läkaren, får se om det är uppdaterat imorgon eller så. Misstänker att han vill att jag ska ringa, har tid hos mitt personliga ombud på torsdag och får i så fall ta saken då. Det här kan bli en ordentlig hormonsvacka. Förstår inte varför det inte finns tillsvidarerecept, jag kan hantera medicinen och kommer behöva hormonerna ett bra tag till.

Hade boendestöd på besök idag, han tog upp ämnet att skaffa kontaktperson idag. Tackade nej men kom på senare att det kanske skulle vara värt att prova. Mest för att se hur det går. Skulle potentiellt kunna ha nytta av det. Kanske kan försöka vänja mig vid att lyckas göra saker själv också, samtidigt, på något vänster jag säkert kan komma på.

Ska jag utgå från att mina återkomna minnen är riktiga, vilket jag bestämt mig för att göra, kan jag absolut se skäl till varför de vill att jag ska ha en kontaktperson. Sannolikt kan de till och med påverka vem det blir. Dessutom skulle det vara att prova något nytt. Gillar när saker utvecklas, och för det måste jag prova mig fram och dra nytta av det som fungerar.

Boendestödet sade också att alla inblandade antagligen har nytta av att jag skriver den här bloggen. Har länge haft den bilden själv och det känns bra att få den känslan bekräftad. Ska fortsätta skriva och hoppas att det hjälper utvecklingen i rätt riktning.

Kommentera

